kalagard

  • ۰
  • ۰

استودیو‌ی ساکر پانچ (Sucker Punch) به تازگی تصمیم گرفته است تا بیشتر در رابطه با مد سیاه و سفید (Black and White Mode) بازی Ghost of Tsushima صحبت کرده و اطلاعات جدیدی را از آن به اشتراک بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به صحبت‌های سازندگان این اثر داشته باشیم.


یکی از مواردی که از ابتدا و با مشاهده‌ی سکانس حمله‌ی مغول‌ها به جزیره‌ی سوشیما از تریلر‌های بازی می‌توانستیم برداشت کنیم، الهام گیری بسیار زیاد سازندگان این عنوان از فیلم‌های سینمای کلاسیک، مخصوصاً از آثار آقای آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) بود.

اما یکی از موضوعاتی که طرفداران از ابتدا به آن ابراز علاقه نشان می‌دادند، وجود یک مد سیاه و سفید برای این اثر بود. اما در آخرین گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima بود که در نهایت استودیو‌ی سازنده‌ی این اثر به طور رسمی از وجود چنین مدی در داخل بازی پرده برداری کردند که باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران این عنوان شد. همچنین همان‌طور که مشاهده کردیم، این مد تنها رنگ‌بندی جهان بازی را تغییر نمی‌دهد، در این مد ما شاهد تغییر قاب‌بندی بازی و همین‌طور اضافه شدن افکت‌های گوناگون همچون دانه بندی تصویر و مشاهده‌ی خطوط روی نگاتیو بودیم.

حال استودیو‌ی ساکر پانچ اعلام کرده است که آن‌ها بسیار به این موضوع علاقه داشتند که مد سیاه و سفید موجود در بازی را به مد کوروساوا (Kurosawa Mode) تغییر نام دهند. البته که مطمئناً این اقدام نیازمند دریافت یک سری مجوزهای لازم بوده است که استودیو‌ی ساکر پانچ موفق به دریافت تمامی آن‌ها شده است. در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های آقای جیسون کانل (Jason Connell) کارگردان بخش هنری عنوان Ghost of Tsushima در رابطه با این موضوع را مشاهده کنید:

در حال حاضر ما یک اثر بزرگ را توسعه داده‌ایم که در دوران ژاپون فئودال روایت می‌شود. مطمئناً یکی از منابع الهام ما آثار آقای آکیرا کوروساوا بوده است؛ مخصوصاً در زمینه‌ی اینکه چطور بتوانیم حس و فضای آن دوران را به درستی به مخاطبین خود القا کنیم.

هنگامی که ما توانستیم به سطح بسیار بالایی از موفقیت در ایجاد همچین حسی در مد سیاه و سفید این بازی برسیم با خود فکر کردیم که حال باید برای آن چه نامی انتخاب کنیم. کلمات زیادی بود که ما می‌توانستیم برای نام گذاری این مد انتخاب کنیم و در نهایت با دیگر اعضا به این نتیجه رسیدیم که این بسیار خوب می‌شود اگر بتوانیم نام این حالت را مد کوروساوا بنامیم.

به همین دلیل توسعه دهندگان این اثر تصمیم گرفتند یک ویدئو با استفاده از این مد برای صاحبان این نام ارسال کنند و در نهایت مجوز لازم برای استفاده از این اسم را در بازی Ghost of Tsushima  دریافت کنند. این بسیار تحسین برانگیز است که استودیو‌ی ساکر پانچ توانسته است به خوبی سبک کارگردانی آقای آکیرا کوروساوا را در بازی خود پیاده‌سازی کند و در نهایت از نام همین کارگردان برای ادای احترام به ایشان در اثر خود استفاده کنند.

همچنین در این مد علاوه بر تغییرات بصری، ما شاهد تغییراتی در نوع صداگذاری از جمله تغییر شدت صدای وزش باد و تنظیم مجدد تمامی صداهای داخل بازی خواهیم بود تا بتوان به معنای واقعی کلمه تجربه‌ای همچون تماشای یکی از آثار بزرگ آقای آکیرا کوروساوا را برای علاقه‌مندان این کارگردان به ارمغان بیاورد.

بازی Ghost of Tsushima، جدیدترین اثر استودیو‌ی ساکر پانچ و آخرین انحصاری بزرگ کنسول پلی‌استیشن ۴ در تاریخ جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰) برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر خواهد شد. 

 

 

منبع : گیمفا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی